En miss att vara stolt över

När Cul gick i femman så kom hennes klass med i kunskapstävlingen "Vi i femman" - den gamla klassikern, ni vet. De vann i kvartsfinal mot Bergsåker och plötsligt var de i semifinal - 4 klasser från Västernorrland skulle bli 2...Nervöst. Det var ingen tv-sändning men radio - och det kändes nog alldeles tillräckligt spännande! Gustav och Cul representerade klassen och det var en jämn poängkamp mot den andra klassen, från Sticksjö . Så mot slutet så fick de frågan om vad artisten heter som är från Jämtland, varit med i Schlagerfestivalen och som brukar klä sig i fjädrar, klor och färggranna kläder. Gustav och Cul la pannorna i djupa veck men kunde inte komma på vem det kunde vara...Men så plötsligt sken Cul upp och sa högt och tydligt: " Pontar Rogare!"


Jag säger som Filip, 7 år:

"Jag vet att det finns rymdvarelser. E.T. och Roger Pontare och Raptur RX2. Men de är snälla."


image30

Kommentarer
Postat av: Jennie Z

He, he! Fick de något poäng för det?

2008-02-07 @ 09:28:59
Postat av: mumelen

neeee...domaren var stenhård tyvärr. han gav henne lite extra betänketid...men inge mer. Såg du att din bror omnämndes här, häromdan? ;-O

2008-02-07 @ 10:28:18
Postat av: Jennie Z

Jo, jag läste hans namn, men jag trodde väl aldrig att det var han som var skurken som langade vapen till minderåriga!

2008-02-07 @ 16:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0