Snöyra!

Dottern kom hem från Hälsingland igår och berättade att dom rullat sej i snön efter bastubad. Det påminde oss om en av barnens favoritsysselsättningarna när Linus, Emma och Ludde från Skellefteå hälsade på. - När det var vinter med tillhörande snö... Då bastade alla 5 tills de var riktigt varma. Sedan sprang de ut i snön och upp på vår berghäll. Där gällde de att rulla nerför hällen och ut på den snötäckta gräsmattan. Den som klarade flest varv vann. Simon lär ha tagit rekordet på över 20 varv...men Ludde låg inte långt efter.


De tävlade alltid i flera omgångar, och drog in en del snö, så de brukade lägga ut handdukar hela vägen från badrummet till altandörren så de inte skulle halka...de söta barfotingarna!


Vintern är en underskattad årstid!


Kommentarer
Postat av: Aggisen

Ja Mumelen, nu när du är inne på snö och is igen. Jag är rädd att jag lovade för mycket vad gäller söndagens skridskoåkande nere på Torget. Två orsaker: Hade ej hunnit köpt skridskor, varken till mig själv eller Ludde o Ella (de får dem nu till helgen). Dels var det FÖR KALLT! Vi var där nere och hade verkligen sett fram emot detta evenemang, åtminstone titta på och njuta av den sköna synen. Men besvikelse infann sig. Inga lyktor tända, mycket liten isplan med tråkig sarg runt om. Inte den isbana jag hade en bild av i mitt sinne. Långkjol hade definitivt inte platsat där. Ännu mindre muff!



Men tanken var ju god. Det finns i alla fall en isbana på Stora Torget i Sundsvall. Det låter väl bra?! Och är säkert också roligt för de som inte är så kräsna som jag. Blir förvånad över mig själv ibland. Jag som brukar vara så tacksam...

2008-12-10 @ 18:52:00
Postat av: mumln

Du gjorde ett allvarligt menat försök iaf. Jag tror att vi är många som har den där "romantisk-hollywood-film-vision" av hur en sån där skridskobana ska se ut... DET hade varit nått. Dessutom ska den här banan på torget tydl bara vara öppen fram till nyår knappt..?

2008-12-11 @ 12:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0