Ullsaxen...

Min mamma var bara några år. De var bara 2 barn i familjen än så länge - hon och hennes några år äldre storasyster. Många äldre släktingar och vänner som träffade barnen sa att mammas storasyster var såå vacker och tillade sedan att mamma hade ju sååå fint hår. Vid ett tillfälle när några tanter kommit dit och mamma anade vad som skulle hända så gick hon med bestämda steg ut från köket, innan någon hunit säga något, och gick på övervåningen och klippte av sig allt hår med en stor sax. Sedan gick hon ner och ställde sig kavat framför gästerna. Hennes tanke var så klart att se vad de skulle säga då...när de inte kunde bara kommentera hennes "änglahår". Smart tjej...men synd på håret. Nåja, det växte ju ut. När jag ser på bilden nedan kan jag inte riktigt förstå. De var väl jättesöta båda 2!


Kommentarer
Postat av: aggisen

Håller verkligen med! Två små karameller!Söta som socker, vill jag lova. Det syns att "sötheten" gått i arv...både på barn och barn-barn.



Men är inte flickan till vänster, din moster, lite lik den lilla flickan som bor mitt emot er? Ella Langsjö, eller Lotta på Bråkmakaregatan? Om man tänker sig blond page?



Tack för välkomsthälsningen! Må så gott!



Aggisen

2008-08-06 @ 23:32:28
Postat av: mumelen

Tack du är snäll! :-)

Ella är klart sötare tycker jag. Typ sötaste flickan jag sett! (efter cul;-)

2008-08-07 @ 21:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0