Snapshot

För några veckor sen var jag på min kusin Magnus bröllop. De gifte sig i samma kyrka som mina föräldrar och min farbror gifte sig i (St Olov). Det påminde mej om en kul sak som hände när min farbror och "faster" gifte sig, 1970. Efter vigseln så snabb-arrangerade min pappa en spontan brudfotografering ute på kyrktrappen med oss syskonbarn som var där. Och hur det nu gick till så blev det ett riktigt lyckat foto. Vi barn ser ut som strategiskt utplacerade brudtärnor och Kenneth har t.o.m. fått en kungakrona...Fotolabbet reagerade åxå  på bilden och skickade en förstoring till pappa och ett grattis-diplom. Liiite gladare hade vi barn gärna fått se ut men-men... Syster och jag har de typiska prinsessklänningarna som många småtjejer sprang runt och kände sig fina i på 70-talet. Cul gjorde det åxå, i min klänning eller syrrans, 30 år senare.
 


Kommentarer
Postat av: Marie Rydberg

Haha, barnen ser verkligen ut att ha sålt smöret och tappa pengarna. Och, tjusig krona :)

2008-08-18 @ 15:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0