När Sum ändrar ålder...

Inte för att jag vill hänga ut nån eller så men jag har en son...som har roat oss otaliga ggr under ganska många år nu. Det är när han säger oväntat barnsliga tokigheter. Han påstår, en del gånger, att det bara är på skämt men Cul och jag går alltid igång och säger, nästan i kör vid såna tillfällen: "Simon* 7 år!" och om det inte är fullt så knäppt: "Simon 12 år!" Typ..åldrarna kan variera. Tyvärr så är det svårt att komma ihåg allt sånt han sagt. Ni får 2 exempel här i alla fall.


Idag roade han oss nämligen igen vid middagsbordet och tyvärr var inte lillasyster hemma...men hon kan ju alltid läsa här sedan... Hur som helst så berättade B om att de kan tillverka höftkulor i titan med nano-exakthet. Varvid Sum snabbt säger: "Jag skulle vilja ha höftkulor i titan!!"

"Men varför då?!" undrar jag.

"Jo men tänk vilka tacklingar man skulle kunna göra, t ex!" svarar han med ett brett leende.

Där hör ni alla olyckliga åldringar med smärtsamma höftledsoperationer framför er! Det finns fullt friska, unga män som avundas er! ;-)

Han fick en 7a för den kommentaren. Speciellt som han började referera till superhjälten Wolverines förtjänster med diverse förstärkningar i kroppen.


I våras när hans cykel försvunnit utanför en kompis trappuppgång och vi uppmanade honom att leta, kolla upp, anmäla osv så lugnade han oss med orden att: "Äh, den är inte stulen! Cykelstölder var ett 90-talsproblem...Den finns säkert i nått förråd efter gårdsstädningen eller så...Det är lugnt!"

Önskar Sum, 14 år, haft rätt där...och visst har cykelstölder minskat en del...men cykeln VAR stulen.


Oavsett om han driver med oss, många av gångerna, eller inte, så hoppas jag att han aldrig sluta roa oss med liknande kommentarer.


*PS  Båda mina barn har sagt att det är lugnt att jag skriver ut deras namn. Det är jag själv som är mer osäker....plus att det gått några månader i bloggen redan med "Sum" och "Cul".




Kommentarer
Postat av: cecilia

jag hade redan läst den här. Faktiskt! :) sötsimblöjan. haha.

2008-09-05 @ 10:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0