Bada bör man...

Cul gillade, precis som så många barn, att bada när hon var liten. När vi bodde i Robertsfors, och hon var drygt 2 år så hände följande som visar att hon kanske gillade att bada liiiite mer än andra barn. Jag var ensam hemma med barnen och vi skulle iväg nånstans, antagligen på möte. Båda barnen hade i  alla fall "finkläder" på sej och jag lät dom gå före ut på gården. Jag skulle bara bli klar inne, innan jag kunde gå hemifrån. Det var mitt i sommaren och soligt men det hade regnat rejält natten innan. När jag kom ut på gården så fanns barnen inte där så jag gick ut på den lugna parhusgatan och vad hittar jag där?  Jo en glad unge, i bara trosor, som plaskar runt i en stor regnvattenpöl. Klänningen,koftan och skorna hade hon lagt i en prydlig liten hög, på "strandkanten". Håhåjaja... 


Kommentarer
Postat av: Marie Rydberg

Ja hon hade ju åtminstone tagit av sig kläderna. Härliga lilla Cul :)

2008-08-18 @ 15:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0